Στη
διάρκεια της καριέρας του ο Gustave Moreau (1826-1898) ασχολήθηκε ιδιαίτερα με
το πρόσωπο της Ελένης της Τροίας.
Hélène sur remparts
de Troie, Huile sur toile, 95 x 50 cm, Paris, Musée Gustave Moreau
Το έργο του "η Ελένη στα τείχη της Τροίας", αριστούργημα του συμβολισμού στη ζωγραφική, πωλείται το 1885 στο συλλέκτη Jules Beer, ενώ το 1913 εξαφανίζεται από την αγορά της τέχνης.
Σήμερα είναι γνωστό από μια φωτογραφία.
Το έργο του "η Ελένη στα τείχη της Τροίας", αριστούργημα του συμβολισμού στη ζωγραφική, πωλείται το 1885 στο συλλέκτη Jules Beer, ενώ το 1913 εξαφανίζεται από την αγορά της τέχνης.
Photographie
d’après Hélène du Salon de 1880 (huile
sur toile, 147 x 90 cm, œuvre non localisée) in Catalogue de la vente Jules
Beer, Galerie Georges Petit, 29 mai 1913 (n° 17) Paris, Collection Pierre-Louis Mathieu. Photo: Pierre-Louis Mathieu.
Σήμερα είναι γνωστό από μια φωτογραφία.
Hélène, huile sur carton, Paris, Musée
Gustave Moreau
Στην
έκθεση του Μουσείου Gustave Moreau περιλαμβάνεται μια μοναδική εικονογραφία του
αιώνιου θηλυκού σε παραλλαγές που προσεγγίζουν την αφαίρεση.
Hélène, étude en rapport avec le tableau du Salon de 1880, plume et encre brune sur papier calque contrecollé, Paris, musée Gustave Moreau
Επίσης για πρώτη φορά παρουσιάζονται κοσμήματα τα οποία δημιουργήθηκαν με βάση μια ακουαρέλα του Moreau για την Ελένη της Τροίας.
Hélène Glorifiée, huile sur toile,
Paris, Musée Gustave Moreau
Photographie de
Julia Bartet dans le rôle de Bérénice. Ceinture et collier de perles portés par
Julia Bartet dans Bérénice, vers 1893, Perles, métal doré, chrome. Diadème de
scène porté par Julia Bartet dans Bérénice, réalisé par René Lalique vers 1899,
Aluminium avec garniture d’ivoire, Versailles, Musée Lambinet.
Μεταξύ των
κοσμημάτων αυτών και ένα διάδημα Lalique, που φόρεσε η ηθοποιός Julia Bartet
στην σκηνή της Comédie-Française.
Η Ελένη στις Σκαιές πύλες, Hélène à la porte Scée, huile sur toile,
Paris, Musée Gustave Moreau
Παράλληλα
ηθοποιοί της Comédie Française θα διαβάσουν
κείμενα που γράφτηκαν για την Ελένη της Τροίας και χρησιμοποιήθηκαν από
τον Gustave Moreau.
Αυτοπροσωπογραφία, Self Portrait, 1850, Oil on
canvas, 41 x 32 cm, Paris, Musée Gustave Moreau.
«Ο μεγάλος μοναχικός της οδού La Rochefoucauld, εκείνος που, κι αν παραμερίσουμε τις άλλες του χάρες, έφερε στο αποκορύφωμα την δύναμη της υποβολής και του οποίου η στάση σαν ανθρώπου και στοχαστή -μέσα στην εποχή της επιδειξιομανίας που ζούμε- πρέπει να θεωρείται πρότυπο αξιοπρέπειας». (Αντρέ Μπρετόν)
Collectif, Gustave
Moreau. Hélène de Troie, La Beauté en
majesté, Musée Gustave Moreau, Edition Fage, 2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου